tiistai 7. huhtikuuta 2015

Viisi vinkkiä erottuvan yritysilmeen luomiseen! // case TAHTO Group Oy

TAHTO Groupin merkki kuvastaa pilvipalveluja, ja maalausjälki tekee siitä modernin näköisen.

Kiinnoste ja Himmee ylpeinä esittävät: ensimmäiset yhteistyössä syntyneet kotisivut ja yritysilme! Työnjako oli sellainen, että kiinnoste suunnitteli yrityksen logon, merkin, grafiikat, kuvitukset käyntikortit sekä lomakepohjat, Himmee huolehti valokuvauksista ja responsiivisista kotisivuista. 

Tässä viisi ammattilaisen vinkkiä erottuvan yritysilmeen luomiseen:

#1. LOGIIKKA. Kun tilaat logon ja kuvitukset samalta taitavalta graafikolta, ilmeestä tulee yhtenäinen ja sillä on selvä punainen lanka. (Tässä se on tosin turkoosi) Kotisivut, käyntikortit, tiedotepohjat, PP-pohjat. Kaikki samaan kuosiin. Kuuletko jo kassan kilinää?


 Kotisivujen taustalla, samoin kuin tiedotepohjissa, näkyy pilvipalvelu-teema. 



#2. OSTAMISEN HELPPOUS. Asiakas ostaa sinulta varmemmin ja enemmän kun hän ymmärtää, mitä palveluja tai tuotteita todella myyt ja miksi. Minkä asiakkaan ongelman tuotteesi tai palvelusi ratkaisee? Anna kuvan herättää mielenkiinto ja kertoa enemmän kuin ne kuuluisat tuhat sanaa. (Ehkä potentiaalinen asiakkaasi sitten innostuu lueskelemaankin jotain?)
 
 

Sivustoille tilattiin myös grafiikkaa selventämään palvelukokonaisuuksia. Näiden avulla palveluiden hahmottaminen on huomattavasti helpompaa kuin pitkien tekstien lukeminen. 

#3. EROTTUMINEN! Kilpailijasi käyttävät todennäköisesti kuvapankkikuvia tai jos ovat oikein satsanneet, valokuvia. Mitä jos yllättäisit asiakkaasi iloisesti käyttämällä hienoja kuvituksia?

Kuvituksen avulla voi myös tuoda iloa ja hyvää fiilistä sivustoille! 

#4. MIELEEN JÄÄMINEN. Kuvitukset jäävät tutkitusti paremmin mieleen kuin pelkät valokuvat. Jäät varmemmin asiakkaasi mieleen myös, kun ilmeesi poikkeaa riittävästi kilpailijoista. Älä siis sorru kopioimaan muita! Olisiko valokuvaa JA kuvitusta yhdistävä tyyli juuri se sinun juttusi?


#5. SOVELLA LUOVASTI! Kerran tilattu hyvä yritysilme on sovellettavissa mihin tahansa mediaan jatkossa. Animoidaanko kuvituksesta hauska video? Tehdäänkö kuvituksesta jättikokoiset teippaukset yrityksesi ikkunoihin, autoihin ja neukkarin seinälle? Käytätkö kuvituksia facebookissa? Luodaanko messuosasto, jonka kantavana teemana ovat kuvitukset ja sen värimaailma? Vain mielikuvitus (ja markkinointibudjettisi) ovat rajana.

Uskallan väittää, että jo yhdellä hyvällä kuvituksella yrityksesi markkinoinnista saadaan paremmin erottuvaa ja helpompaa. Ota rohkeasti yhteyttä, keskustellaan juuri sinun suunnittelutarpeestasi: info [ät] kiinnoste.fi


PS. Asiakkaamme TAHTO Group Oy oli huipputyytyväinen lopputulokseen, ja niin mekin! Yhteistyön sujuvuudesta kertonee jotain se, että seuraavat yhteiset projektit ovat jo työn alla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti